MenuMenu główne
Powiat Poznański
mapa powiatu poznańskiego z podziałem na 17 gmin


Kalendarz imprez
<< październik 2021 >>
pon.wt.śr.czw.pt.sob.niedz.
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Terminy imprez mogą ulec zmianie

Relacje

Drogowa nowa jakość

droga iwno - pobiedziska

Niemal 7-kilometrowy odcinek drogi Pobiedziska – Iwno zyskał zupełnie nową jakość! Jego przebudowa trwała kilka lat i kosztowała ponad 30 mln zł. To jedna z największych inwestycji drogowych zrealizowanych dotychczas przez powiat poznański.

Przebudowa została podzielona na etapy. Ostatni, który rozpoczął się na początku tego roku, obejmował prace od Kapalicy do Pobiedzisk (1,6 km). Wcześniej, w latach 2018-19 powstała ścieżka rowerowa na odcinku od Kociałkowej Górki do Pobiedzisk (5,1 km), w latach 2019-20 przebudowano drogę od kanału w lesie do węzła Iwno na S5 i wybudowano ścieżkę rowerową od Kociałkowej Górki do węzła Iwno (3,2 km). W latach 2020-21 przebudowana została droga od kanału w lesie do Kapalicy (1,1 km).

– Na każdy z kolejnych odcinków staraliśmy się otrzymać dofinansowanie – mówi Jan Grabkowski, starosta poznański. – Cała droga została przebudowa ze wsparciem WRPO 14+, Funduszu Dróg Samorządowych oraz funduszu przeciwdziałania skutkom pandemii. Przed rozpoczęciem prac trasa była w bardzo złym stanie technicznym: wąska, dziurawa, bez chodników i ścieżek rowerowych, z kiepskim odwodnieniem. Teraz to zupełnie nowa jakość! – dodaje.

I, jak się okazuje, jedna z największych pod względem zakresu robót na przebudowanych „powiatówkach” w minionych latach. – Droga na całym odcinku została poszerzona, powstały chodniki i ścieżki rowerowe, kanalizacja deszczowa w terenie zabudowanym i rowy odwadniające poza nim – opowiada Marek Borowczak, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu. – Nowa konstrukcja jezdni i nawierzchnia sprawiły, że jeździ się teraz dużo wygodniej i bezpieczniej – dodaje.

O skali inwestycji najlepiej świadczą liczby. – Wywieźliśmy i przywieźliśmy łącznie 175 tys. ton ziemi i piasku, wbudowaliśmy 24 tys. ton masy mineralno-bitumicznej, zbudowaliśmy gabiony o długości 430 m, zużyliśmy 1800 ton materiału skalnego – wylicza Marek Begier, prezes firmy TRANS-BRUK Marek Begier, wykonawca wszystkich czterech etapów przebudowy.
Droga jest wygodna i bezpieczna dla wszystkich użytkowników. Ruch rowerowy został odseparowany od jezdni, a piesi zyskali chodniki i bezpieczne przejścia. Koszt wszystkich etapów przebudowy łącznie to około 32 mln zł.

Jak wygląda droga po przebudowie można zobaczyć TUTAJ.

Autor: Katarzyna Fertsch

 

 

Redaktor: Tomasz Sikorski
Opublikowano: 6 października 2021