MenuMenu główne
Powiat Poznański



W mediach o nas

Otwarta została kolejna filia (06.09.2022)

epoznan logo

Rejestrowanie, wyrejestrowanie pojazdów, przyjmowanie zawiadomień o ich zbyciu lub nabyciu, nadawanie cech identyfikacyjnych pojazdu czy czasowe wycofanie ich z ruchu – to m.in. zakres spraw, które będą prowadzone w otwartej właśnie filii Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu. W poniedziałek pierwsi klienci pojawili się w Kórniku przy ul. Poznańskiej 83.

– Rozpoczęcie pracy kolejnej filii wydziału komunikacji sprawi, że wielu mieszkańców zaoszczędzi czas na dojazd do Poznania. Wszystkie nasze oddziały były organizowane przy współpracy z lokalnymi samorządami. Podobnie jest w Kórniku. To pokazuje, że potrafimy działać razem na rzecz lokalnych społeczności. Bardzo dużą wagę przykładamy w pracy do wysokiego poziomu obsługi klientów – podkreślał Jan Grabkowski, starosta poznański, podczas otwarcia kórnickiej filii, z której mogą korzystać także mieszkańcy okolicznych gmin.

Na prawie 100 metrach kwadratowych powierzchni przygotowano m.in. poczekalnię, salę obsługi z trzema stanowiskami, które dostosowano, tak jak i toaletę, do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

– Remont budynku został sfinansowany z budżetu gminy Kórnik. Koszt modernizacji wyniósł około 1,5 mln złotych, z czego ponad 75 tys. zł wydano na wyposażenie. Po stronie powiatu poznańskiego było m.in. zapewnienie usług dostępu do Internetu oraz VPN, uruchomienie stanowisk komputerowych pracujących w systemach: Pojazd/Kierowca, teleinformatycznym Starostwa, wdrożenie systemu kolejkowego z możliwością umawiania wizyt przez Internet, zapewnienie systemu monitoringu wizyjnego czy kontroli dostępu – relacjonuje Katarzyna Wozińska-Gracz, rzecznik Starostwa Powiatowego w Poznaniu.

Wszystkie te systemy są scentralizowane i zarządzane z jednego miejsca – budynku urzędu przy ul. Jackowskiego 18 w Poznaniu. Dzięki temu minimalizowany jest koszt ich utrzymania. Po stronie powiatu poznańskiego było również sfinansowanie 6 etatów – tyle osób będzie bowiem zatrudnionych przez starostwo do obsługi kórnickiej filii – dodaje.

– Bardzo się cieszę, że mieszkańcy Miasta i Gminy Kórnik będą mogli od dziś korzystać z usług filii powiatowego wydziału komunikacji tutaj w Starej Gazowni. Samorząd Miasta i Gminy Kórnik zaangażował w to zadanie niemałe środki finansowe, ale patrząc na statystyki, w ciągu kilku lat zwróci się to bezpośrednio kierowcom w postaci oszczędzonego czasu i kosztów paliwa. Chcę podziękować panu staroście, samorządowi powiatowemu i pracownikom za owocną współpracę. Słowa podziękowania należą się też samorządowcom gminnym, którzy starali się od lat o filię w Kórniku oraz pracownikom urzędu, którzy przyczynili się do realizacji inwestycji – powiedział burmistrz Przemysław Pacholski.

W pierwszym półroczu 2022 roku w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu zrealizowano prawie 200 tys. spraw, z czego blisko 10 procent to wnioski związane z rejestracją pojazdów nowych i używanych w gminie Kórnik. Z kolei w tym samym czasie w pięciu filiach wydziału łącznie prowadzonych było 128.957 spraw.

epoznan.pl

Redaktor: Tomasz Sikorski
Opublikowano: 6 września 2022