Relacje
Komisariat po modernizacji
700 tysięcy złotych przekazał powiat poznański na remont Komisariatu Policji w Tarnowie Podgórnym. Pozostałe środki przekazała gmina oraz Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu. Uroczyste otwarcie zmodernizowanej placówki odbyło się w środę, 22 stycznia. – Wspierając takie projekty nie uprawiamy żadnej polityki. Robimy to, ponieważ zależy nam na bezpieczeństwie naszych mieszkańców. Robimy to dla ludzi – podkreślał starosta poznański Jan Grabkowski.
– To ważne, aby funkcjonariusze mieli wygodne i odpowiednio wyposażone miejsce pracy, nie musząc się martwić, że czegoś im w tej pracy brakuje. Tylko w tym roku wydamy na wsparcie policji milion złotych. Te pieniądze zostaną przeznaczone między innymi na kolejne remonty i zakupy, choćby specjalistycznych samochodów – dodał starosta, który do Tarnowa Podgórnego przyjechał wraz ze Skarbnik Powiatu Renatą Ciurlik oraz Sekretarz Powiatu Magdaleną Buczkowską.
W tym miejscu warto bowiem podkreślić, że powiat poznański na co dzień wspiera i realizuje zadania mające na celu zwiększenie skuteczności pracy funkcjonariuszy Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu. Podstawą tych działań jest zagwarantowanie odpowiednich warunków pracy policjantów, w tym: modernizacja i wyposażenie policjantów w nowoczesny sprzęt, a także finansowanie akcji prewencyjnych i profilaktycznych.
Wśród wydatków finansowych, na rzecz Policji dotychczas znalazły się m.in. remont komisariatów w Kostrzynie, Suchym Lesie, Murowanej Goślinie, Tarnowie Podgórnym, Kórniku, Mosinie, Pobiedziskach i Swarzędzu, zakupy sprzętu komputerowego i łączności, wyposażenia kwaterunkowego i biurowego, zakup wyposażenia osobistego policjantów, zakup psów służbowych, a także wsparcie zakupu 46 samochodów.
W uroczystości udział wzięli również m.in. wójt Gminy Tarnowo Podgórne Tadeusz Czajka oraz Komendant Wojewódzki Policji w Poznaniu insp. Piotr Mąka i Komendant Miejski Policji w Poznaniu insp. Robert Kasprzyk.
Zdjęcia: Maciej Pawlik