MenuMenu główne
Powiat Poznański
Logo opłat urzędowych onlineLogo opłaty urzędowe online



W mediach o nas

Nowa filia Wydziału Komunikacji (05.09.2022)

logo Nasz Głos Poznański

Rejestrowanie, wyrejestrowanie pojazdów, przyjmowanie zawiadomień o ich zbyciu lub nabyciu, nadawanie cech identyfikacyjnych pojazdu czy czasowe wycofanie ich z ruchu – to m.in. zakres spraw, które będą prowadzone w otwartej właśnie filii Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu. Dziś pierwsi klienci pojawili się w Kórniku przy ul. Poznańskiej 83. To szósta po Czerwonaku, Tarnowie Podgórnym, Stęszewie, Pobiedziskach i Swarzędzu najnowocześniejsza tego typu placówka w powiecie.

– Rozpoczęcie pracy kolejnej filii wydziału komunikacji sprawi, że wielu mieszkańców zaoszczędzi czas na dojazd do Poznania. Wszystkie nasze oddziały były organizowane przy współpracy z lokalnymi samorządami. Podobnie jest w Kórniku. To pokazuje, że potrafimy działać razem na rzecz lokalnych społeczności. Bardzo dużą wagę przykładamy w pracy do wysokiego poziomu obsługi klientów – podkreślał Jan Grabkowski, starosta poznański, podczas otwarcia kórnickiej filii, z której mogą korzystać także mieszkańcy okolicznych gmin.

Na prawie 100 metrach kwadratowych powierzchni przygotowano m.in. poczekalnię, salę obsługi z trzema stanowiskami, które dostosowano, tak jak i toaletę, do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Klienci poruszający się na wózkach inwalidzkich, czy obsługujący wózki dziecięce, mogą skorzystać z pochylni. W jednym z pomieszczeń znajduje się także zaplecze na dokumenty niejawne oraz serwerownia.

Remont budynku został sfinansowany z budżetu gminy Kórnik. Koszt modernizacji wyniósł około 1,5 mln złotych, z czego ponad 75 tys. zł wydano na wyposażenie. Po stronie powiatu poznańskiego był zakup systemu informatycznego oraz sfinansowanie 6 etatów – tyle osób będzie bowiem zatrudnionych przez starostwo do obsługi kórnickiej filii.

W pierwszym półroczu 2022 roku w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu zrealizowano prawie 200 tys. spraw, z czego blisko 10 procent to wnioski związane z rejestracją pojazdów nowych i używanych w gminie Kórnik. Z kolei w tym samym czasie w pięciu filiach wydziału łącznie prowadzonych było 128.957 spraw.

Nasz Głos Wielkopolski

Redaktor: Tomasz Sikorski
Opublikowano: 5 września 2022