Zapowiedzi
O smakach na konferencji

„Konkursy kulinarne elementem promocji Szlaku Kulinarnego „Smaki Powiatu Poznańskiego”” oraz dziedzictwa kulturowego Wielkopolski, to temat prelekcji, która zaprezentowana zostanie 17 kwietnia podczas międzynarodowej konferencji „Turystyka kulinarna na rzecz dziedzictwa kulturowego” w Warszawie. Prezentacji dokona Liliana Kubiak – zastępca dyrektora Instytutu Skrzynki, której towarzyszyć będzie Witold Wróbel, ambasador europejskiej sieci Culinary Hertige i ekspercki członek kapituły smaku w konkursach kulinarnych organizowanych przez Instytut.
Celem konferencji jest prezentacja prac, wymiana poglądów oraz wspólna dyskusja nad kierunkami i perspektywami rozwoju turystyki kulinarnej, wymiana doświadczeń oraz prezentacja wyników badań dotyczących dziedzictwa kulinarnego w kontekście jego miejsca w dziedzictwie kulturowym w oparciu o wydarzenia związane z turystyką kulinarną. Szczególne miejsce w tegorocznej edycji zaplanowano dla dobrych praktyk w wykorzystaniu potencjału dziedzictwa kulturowego w kształtowaniu turystyki kulinarnej. Wśród prelegentów i osób prowadzących warsztaty znajdują się czołowi eksperci i praktycy z kraju i zagranicy wdrażający te dobre praktyki w działalność praktyczną.
Warto przypomnieć, że poprzednie konferencje podejmowały następujące tematy:
- 2023 r – Turystyka kulinarna na rzecz zrównoważonego rozwoju
- 2021 r. – Turystyka kulinarna – tradycja i innowacyjność
- 2020 r. – Edukacyjna rola turystyki kulinarnej w rozwoju regionalnym
- 2019 r. – Międzykulturowa turystyka kulinarna pokoleń
- 2018 r. – Kulinaria w kształtowaniu produktu turystycznego. Teoria i praktyka
- 2017 r. – Kulinaria – wizytówka regionów turystycznych
- 2016 r. – Miejsce żywności tradycyjnej w kulturze, turystyce i dietetyce.
Wydarzenie skierowane jest do następujących grup odbiorców: przedstawicieli sektora turystycznego i samorządów lokalnych, przedstawicieli regionalnych organizacji turystycznych, stowarzyszeń, biur podróży, organizatorów i animatorów wydarzeń turystycznych, producentów i dystrybutorów żywności tradycyjnej, gestorów bazy hotelarskiej, agroturystycznej i gastronomicznej, osób zainteresowanych rozwojem lokalnym, tworzeniem i wykorzystywaniem lokalnych marek turystycznych i kształtowaniem kanonu kuchni polskiej, przedstawicieli nauki, badaczy, dydaktyków, a także nauczycieli szkół średnich, studentów, uczniów branżowych szkół średnich.
Źródło: Instytut Skrzynki