Zapowiedzi Wydarzenia Relacje
“Poznań za pół ceny” za nami
Zakończył się dziesiąty „Poznań za pół ceny”. Podczas ostatniego weekendu kwietnia mieszkańcy i turyści tłumnie korzystali z ponad 140. ofert w Poznaniu oraz jego okolicach. Nie przeszkodziła temu raczej chłodna i zmienna aura.
Już od dekady akcja udowadnia jak bogata jest oferta turystyczna stolicy Wielkopolski. Dzięki niej można zaplanować cały weekend – od noclegów, przez posiłki, aż po miejsca i atrakcje, które chcemy odwiedzić. To wszystko w cenach obniżonych o 50 procent przez jeden specjalny weekend w ciągu roku. – Naszą tajemnicą jest bardzo bogaty program. Po prostu nie da się zobaczyć wszystkiego i będąc turystą trzeba do Poznania wrócić, już niekoniecznie przy okazji naszej akcji – tłumaczy Wojciech Mania z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej (PLOT), koordynator tegorocznej edycji.
Na podstawie badań przeprowadzonych podczas wcześniejszych edycji akcji przez Katedrę Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu można oszacować, że w tegorocznym „Poznaniu za pół ceny” wzięło udział około 20 tys. osób, które skorzystały łącznie z 50-60 tys. usług. Jednak nie można również pominąć efektu promocyjnego akcji. Dzięki niej o ofercie Poznania i okolic dowiadują się potencjalni turyści z kraju i zagranicy.
Podczas samej akcji dużym zainteresowaniem cieszył się program turystyczny, w tym wycieczki z przewodnikami, w których łącznie wzięło udział nawet kilkaset osób. Jedną z nich były „Mroczne historie”. Tylko ich śladami podążało ponad 150 osób. Komplety uczestników były także podczas wycieczek w gwarze poznańskiej zorganizowanych przez Lech Browary Wielkopolski i w Starym Browarze. Podczas weekendu za pół ceny Rogalowe Muzeum Poznania odwiedziło nie mniej niż 1500 osób.
Hitem okazała się propozycja Teatru Muzycznego, którym był recital Chopinowski w wykonaniu Shizuki Okumury, który miał miejsce w Sali Białej Urzędu Miasta Poznania przy Placu Kolegiackim, czyli we wnętrzach, w których Chopin koncertował w 1828 roku. Bezpłatne wejściówki rozeszły się błyskawicznie. Kolejki ustawiały się także do muzeów, licznych atrakcji, a nawet restauracji.
Organizatorem akcji „Poznań za pół ceny” od samego początku jest stowarzyszenie Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna. W pierwszej edycji wzięły w niej udział głównie podmioty z branży turystycznej zrzeszone w tej organizacji. To one udowodniły, że wykorzystanie pomysłu wyprzedaży w promocji turystycznej ma sens. Program pierwszej edycji składał się z 36 miejsc i atrakcji, drugiej z 60, by podczas trzeciej, w 2010 roku przekroczyć 100. Podczas ostatni edycji akcji można było skorzystać z około 140-180 ofert.
Informacja prasowa
Relacja w WTK: http://www.wtk.pl/video-id-32320-poznan_znow_byl_za_pol_ceny