MenuMenu główne
Powiat Poznański
Czujka tlenku węglaLogo opłat urzędowych onlineLogo opłaty urzędowe online



Relacje

Trwa usuwanie azbestu

Akcja likwidacji azbestu

Od 2006 r. powiat poznański wspólnie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu i gminami powiatu poznańskiego realizuje działania w zakresie usuwania wyrobów azbestowych. Realizacja zadania w danym roku odbywa się na podstawie podejmowanych corocznie przez Zarząd Powiatu w Poznaniu uchwał w sprawie regulaminu określającego zasady likwidacji wyrobów zawierających azbest na terenie powiatu poznańskiego.

Powiat poznański w 2018 r. kontynuował realizację programu na terenie wszystkich 17 gmin przy wsparciu finansowym Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu w formie dotacji w kwocie 205.139,77 zł, środków własnych z budżetu powiatu oraz środków przekazanych przez gminy. W ramach podjętych działań w br. usunięto 994,220 Mg wyrobów azbesowych wydając na ten cel środki w wysokości 534 485,40 zł. Powiat pokrył 100% kosztów związanych z likwidacją wyrobów azbestowych (demontaż i/lub odbiór, transport oraz unieszkodliwienie na składowisku odpadów). Z programu skorzystało łącznie 453 wnioskodawców.  W 2019 r. Zarząd Powiatu w Poznaniu planuje kontynuację programu. Bliższe informacje będą dostępne w miesiącu lutym 2019 r.

Autor: Agata Sibila

Redaktor: Tomasz Sikorski
Opublikowano: 18 grudnia 2018