Edukacja
104 małe kroki dla Litwy
Uczniowie prowadzonego przez powiat poznański Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. J. Korczaka w Mosinie wzięli w tym roku aktywny udział w międzynarodowym projekcie eTwinning „104 małe kroki dla Litwy”. Litwa swoje święto niepodległości obchodzi dwa razy w roku: 16 lutego i 11 marca. 16 lutego upamiętniony jest dzień podpisania przez państwo ustawy o niepodległości w 1918 roku, a 11 marca 1990 roku litewski parlament przywrócił suwerenność kraju.
Biorący udział w projekcie uczniowie i nauczyciele z siedmiu krajów włączyli się w obchody rocznicy niepodległości Litwy, uczestnicząc w projekcie eTwinning „104 małe kroki dla Litwy”. Wśród krajów zaangażowanych w projekt znalazły się: Litwa, Polska, Chorwacja, Serbia, Turcja, Jordania, Słowacja i Albania. Podczas realizacji projektu uczniowie stworzyli jego logo oraz zaprojektowali maskotkę, a następnie wzięli udział w głosowaniu na najpiękniejszą pracę. 16 lutego uczniowie ze wszystkich szkół i przedszkoli partnerskich wzięli także udział w zajęciach sportowych. Obejmowały one 104 kroki dla Litwy oraz gry sportowe z barwami Litwy w tle.
W trakcie trwania projektu uczestnicy grali również w gry online związane z Litwą, a także wykonali wiele ciekawych prac plastycznych i technicznych w barwach tego kraju (żółty, zielony, czerwony). Uczniowie ze wszystkich szkół i przedszkoli przygotowali również pozdrowienia dla Litwy oraz wymienili się wykonanymi przez dzieci kartkami. Ponadto uczestnicy projektu stworzyli bloga, stronę na Facebooku oraz grupę na WhatsApp. Do wspólnych zadań należało także tworzenie przez kilka szkół jednocześnie grafiki w programie Colorillo i przygotowanie oraz zatańczenie litewskiego tańca „Wrząca owsianka”.
Na koniec szkoły i przedszkola partnerskie spotkały się online i wspólnie zatańczyły litewski taniec. Było to bardzo ciekawe doświadczenie zarówno dla dzieci jak i nauczycieli. Udział w projekcie sprawił wszystkim uczestnikom wiele radości, pozwolił nabyć nowe doświadczenia, a Ośrodek w Mosinie po raz kolejny włączył się w działania wychowawczo-edukacyjne o międzynarodowym charakterze.
Autor: Renata Pawłowicz