Zapowiedzi Wydarzenia Relacje
Bezpłatna likwidacja azbestu!
Mieszkańcy powiatu poznańskiego do 16 sierpnia 2017r. mogą składać wnioski na bezpłatne usunięcie materiałów zawierających azbest. We wszystkich urzędach 17 gmin można już składać wnioski. Program likwidacji azbestu, który 11 lat temu został zainicjowany przez powiat poznański skierowany jest m.in. do właścicieli nieruchomości, spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, działkowców oraz instytutów badawczych na terenie całego powiatu.
19 kwietnia w siedzibie Starostwa Powiatowego w Poznaniu podpisano umowę z firmą, która wykona prace związane z demontażem, transportem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest. Koszty wszystkich tych działań pokrywane są w 100%, natomiast dofinansowaniu nie podlega zakup i wykonanie nowego pokrycia dachu. Oznacza to, że mieszkańcy bez poniesienia jakichkolwiek kosztów mogą usunąć z nieruchomości azbest.
– Kolejny rok powiat poznański realizuje program likwidacji wyrobów zawierających azbest. Od 2006 roku usunęliśmy z terenów nieruchomości i gospodarstw 8 483 tony tych szkodliwych materiałów – mówi Anna Orczewska, zastępca dyrektora Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa. – Lokalne władze od lat angażują się w realizację tego przedsięwzięcia rozumiejąc konieczność wyeliminowania ze środowiska źródeł takich zanieczyszczeń – dodaje.
Dzięki temu, że program jest współfinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, gminy powiatu poznańskiego oraz Starostwo Powiatowe w Poznaniu, mieszkańcy mogą korzystać z niego bezpłatnie. Wniosek oraz więcej informacji można znaleźć na stronach urzędów gmin oraz na http://www.bip.powiat.poznan.pl/1588,azbest
Autor: Ewelina Janik(Gabinet Starosty)