Zapowiedzi Wydarzenia Relacje
Najazd turystów
VII edycja akcji „Poznań za pół ceny” okazała się dużym sukcesem. W długi, majowy weekend Poznań przeżył prawdziwe oblężenie turystów. Tysiące osób skorzystało z tegorocznej akcji, po raz pierwszy w niektórych hotelach zabrakło nawet wolnych miejsc.
Blisko dwustu partnerów i atrakcji turystycznych czekało w tym roku na uczestników akcji Poznań za pół ceny. W dniach 3-4 maja w stolicy Wielkopolski oraz Powiecie Poznańskim tysiące osób odwiedzało muzea, restauracje, parki linowe, teatry czy galerie.
Frekwencja dopisała wszędzie. – Takiego najazdu turystów chyba nie mieliśmy od czasów piłkarskiego Euro w 2012 r. Turystów można było spotkać na każdy kroku i to z całego świata – cieszy się Jan Mazurczak z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, która po raz siódmy zorganizowała akcję Poznań za pół ceny.
– W weekend punkt informacji turystycznej na Starym Rynku odwiedziło ponad 3000 osób. To jeden z najlepszych wyników w skali roku – potwierdza zainteresowanie Poznaniem Anna Smolarkiewicz, kierowniczka Centrum Informacji Miejskiej w Poznaniu.
Tradycyjnie dużym zainteresowaniem cieszyły się restauracje. Wysoka frekwencja nie ominęła też muzeów. Rekord odwiedzin padł także na stadionie, a blisko dwa tysiące osób zwiedzało niedostępne na co dzień fortyfikacje z czasów I wojny światowej na poznańskiej Dębinie. Tyle samo osób zapisało się na wycieczki po Zamku Cesarskim. Prawdziwe oblężenie przeżywała otwarta z początkiem maja Brama Poznania.
– Tegoroczny sukces oraz liczba miast, które kopiują naszą poznańską inicjatywę zachęca nas do rozbudowania formuły w kolejnych latach – opowiada Jan Mazurczak z PLOT. – Jeszcze w maju zaczniemy promować kolejne wydarzenia bazujące na akcji Poznań za pół ceny, które będziemy organizować jeszcze w tym roku i które będą wspierać budowę atrakcyjnego dla turystów wizerunku weekendowego Poznania.