MenuMenu główne
Powiat Poznański
Logo opłat urzędowych onlineLogo opłaty urzędowe online



Relacje

Radni skontrolowali inwestycję

Około 1000 samochodów typu „wanna” z piaskiem, 20 tysięcy ton kruszywa, 60 tirów szarej cegły, 4,5 kilometra krawężników, a do tego 720 ciężarówek stabilizacji. Tyle materiału zużyto do tej pory podczas przebudowy drogi powiatowej z Zalasewa do Kleszczewa. A to jeszcze nie koniec! Plac budowy skontrolowali radni powiatowi z komisji komunikacji. To największa i najdroższa inwestycja drogowa w historii powiatu poznańskiego. – Koszt robót to około 25 mln zł. Do tego doliczyć trzeba dokumentację oraz wykup gruntów. Łącznie inwestycja pochłonie prawie 30 mln zł – opowiada Tomasz Łubiński, wicestarosta poznański. – Udało nam się zdobyć dofinansowanie unijne w wysokości 16 mln zł – dodaje.

W ramach prac przebudowany zostanie odcinek o długości 6,8 kilometra. Droga zostanie poszerzona do 7 metrów, powstaną chodniki i ścieżki rowerowe, dwa ronda w Gowarzewie, nowe odwodnienie (w tym 3 kilometry kanalizacji deszczowej), a skrzyżowania, przejścia i zjazdy zostaną oświetlone. – Jedno z rond, na skrzyżowaniu ulic Swarzędzkiej i Tuleckiej jest już gotowe. Warto podkreślić, że w czasie jego budowy droga była przejezdna, a ruch odbywał się wahadłowo – opowiada Marek Borowczak, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu. – Wkrótce rozpocznie się budowa drugiego ronda, na skrzyżowaniu Swarzędzkiej i Siekiereckiej – dodaje.

Nie tylko nowym rondem może już pochwalić się wykonawca, spółka EUROVIA Polska. Wykonano także większość prac bitumicznych warstw wiążącej i podbudowy oraz kanalizacyjnych. Wzdłuż drogi wyraźnie widać już także powstającą trasę pieszo-rowerową.  Plac budowy skontrolowali radni powiatowi z Komisji Komunikacji, Budownictwa i Infrastruktury. Obejrzeli cały przebudowywany odcinek drogi. – To nie tylko największa inwestycja drogowa powiatu poznańskiego, ale i najbardziej kosztowna. I trzeba pamiętać, że realizowana z dofinansowaniem unijnym. Dlatego chcieliśmy sprawdzić, jak przebiegają prace, jakie są utrudnienia i czy termin zakończenia robót nie jest zagrożony – wyjaśnia Andrzej Strażyński, przewodniczący komisji. – Myślę, że nie tylko ja, ale i pozostali członkowie komisji jesteśmy zadowoleni z przebiegu prac – dodaje.  Prace mają się zakończyć w październiku.

Autor: Katarzyna Fertsch

Redaktor: Tomasz Sikorski
Opublikowano: 25 czerwca 2018