MenuMenu główne
Powiat Poznański



Relacje

Baza w Rokietnicy

baza Rokbus

Po szesnastu miesiącach pracy zakończyła się budowa nowej siedziby Zakładu Usług Komunikacyjnych „ROKBUS” Sp. z o.o. w Rostworowie. Projekt został zrealizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, oś priorytetowa 3 „Energia”, działania 3.3 „Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska”, poddziałania 3.3.3. „Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania”.

Liderem projektu pt. „Węzeł przesiadkowy Rokietnica” była Gmina Rokietnica, jej partnerem powiat poznański, zaś Zakład Usług Komunikacyjnych „ROKBUS” uczestnikiem. Głównym celem projektu było stworzenie zrównoważonego systemu transportowego i zwiększenie roli niskoemisyjnego transportu publicznego w komunikacji na terenie gminy Rokietnica, a w jego ramach realizowane są m.in. budowa nowej bazy transportowej z zapleczem warsztatowym i socjalnym oraz zakup czterech autobusów niskoemisyjnych.

Nowe autobusy powoli szykują się u producenta do premiery, tymczasem ZUK „ROKBUS” przeprowadził się wraz z końcem kwietnia 2020 r. do Rostworowa. Dotychczasowa siedziba firmy mieściła się przy ul. Rolnej w Rokietnicy. Plany odnośnie budowy spółka snuła od początków swojej działalności, ale dopiero przy wsparciu z Unii Europejskiej stało się to możliwe. Budowa budynku i zagospodarowanie terenu wokół wiązało się z ogromnymi kosztami. Ostateczne łączne koszty zamknęły się w kwocie 6 776 568,29 zł netto. Prognozowane zaś dofinansowanie z funduszy UE to 52,6% tej kwoty, tj. 3 562 741,30 zł.

Nowa siedziba ma odpowiednie zaplecze techniczne, które stanowi serce każdej bazy transportowej. Jest ono wyposażone w nowoczesne narzędzia i usprawnienia służące w codziennej obsłudze pojazdów. Hala warsztatowa pomieści dwa przegubowe autobusy Mega lub cztery autobusy klasy Maxi. Do dyspozycji jest też plac manewrowy, dzięki któremu zyskano bezpieczne i przyjazne warunki do stacjonowania floty. 27 miejsc postojowych zaprojektowanych dla 18-metrowych autobusów przegubowych daje niespotykane w historii firmy możliwości dalszego rozwoju.

Autor: Eliza Nowakowska-Fischer
Zdjęcia: Marcin Nader, Piotr Stasiak

Redaktor: Tomasz Sikorski
Opublikowano: 21 maja 2020