Relacje
Ogłoszono otwarty konkurs ofert
– Przyszłość zależy od tego, co robisz w teraźniejszości – powiedział swego czasu Mahatma Gandhi. Ten cytat indyjskiego męża stanu doskonale oddaje to, czym kierują się w swojej działalności organizacje pozarządowe. W powiecie poznańskim jest obecnie zarejestrowanych około 1300 takich organizacji. I to właśnie z myślą o nich kolejny raz ogłoszony został Otwarty Konkurs Ofert (OKO) do realizacji w 2025 roku. Na ten cel przeznaczonych jest niemal 2 miliony 400 tysięcy złotych. To więcej niż w roku ubiegłym…
– Te środki systematycznie rosną, ponieważ wychodzimy z założenia, że to właśnie człowiek jest najważniejszy. Dlatego chcemy wspierać ciekawe inicjatywny, z których mogą korzystać nasi mieszkańcy. Administracja nie jest w stanie wszędzie dotrzeć i to wspaniale, że mamy aż tyle aktywnych osób, prawdziwych pasjonatów, często poświęcających swój wolny czas, tworzących i chcących działać na rzecz swoich małych ojczyzn. To nasz wielki kapitał – podkreśla starosta poznański Jan Grabkowski.
Wnioski o dotacje można składać w siedmiu obszarach: edukacji, kulturze fizycznej, kulturze i sztuce, turystyce, pomocy społecznej, ochronie i promocji zdrowia oraz ratownictwie i ochronie ludności. To, kto może się ubiegać o dofinansowanie szczegółowo określa ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Część zadań została przygotowana na powierzenie. To m.in. te zapobiegające przemocy domowej, rozwijające kompetencje rodzicielskie i partnerskie czy też dotyczące profilaktyki zdrowotnej.
Nowym zadaniem, które powiat poznański zamierza powierzyć organizacjom pozarządowym są rodzinne warsztaty przetrwania, które mają zachęcać mieszkańców do pozyskiwania odpowiednich umiejętności i działania w nietypowych sytuacjach.
Oferty, we wszystkich obszarach, można składać do 13 grudnia 2024 roku (osobiście do godziny 12:00) lub drogą pocztową (decyduje data wpływu do urzędu). Ogłoszenie wyników nastąpi natomiast 10 stycznia przyszłego roku.
Więcej na temat OKO na rok 2025 na naszej stronie oraz na stronie BIP. Tam też wymagane dokumenty.