MenuMenu główne
Powiat Poznański
Logo opłat urzędowych onlineLogo opłaty urzędowe online



Zapowiedzi Wydarzenia Relacje

Starostwo z certyfikatem

Starostwo Powiatowe w Poznaniu od dziesięciu lat może pochwalić się wdrożonym i wielokrotnie zweryfikowanym przez Jednostkę Certyfikującą DEKRA Systemem Zarządzania Jakością zgodnym z wymaganiami Normy ISO 9001.

Funkcjonujący w Starostwie Powiatowym System Zarządzania Jakością podlega ocenom w sposób formalny już od 2006 roku, kiedy to po raz pierwszy przeprowadzony został audyt certyfikujący, a w jego wyniku przyznano Certyfikat.

Mając na uwadze, iż certyfikacja dla Starostwa Powiatowego w Poznaniu nie jest procesem samym w sobie lecz narzędziem zwiększającym możliwości Urzędu staramy się doskonalić tak aby nasi klienci wśród których są:
• mieszkańcy Powiatu Poznańskiego,
• podmioty prowadzące działalność gospodarczą,
• inne instytucje działające na terenie powiatu (w tym m.in. stowarzyszenia, organizacje sportowe, organizacje kulturalne, organizacje społeczne, …),
• urzędy miast i/lub gmin,
• inne instytucje użyteczności publiczne

odnosili korzyści jakie wynikają z wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością w tym także:
• zwiększenia zaufania do Starostwa przez potwierdzoną zewnętrznie zgodność jego funkcjonowania z wymaganiami normy,
• wzrost zadowolenia podmiotów zewnętrznych z funkcjonowania Starostwa,
• lepszą komunikację oraz skuteczną współpracę z otoczeniem zewnętrznym

oraz
• kształtowanie obiektywnego, poprawnego wizerunku Starostwa na zewnątrz oraz promocja samorządu jako istotnego ogniwa w organizacji struktur państwa.

Nie bez znaczenia dla Zarządu Powiatu Poznańskiego są ponadto korzyści wewnętrzne , a w tym:
• wspólna odpowiedzialność pracowników za sprawność funkcjonowania Urzędu i ciągła mobilizacja do dążenia do poprawy jakości .
• poprawa samokontroli wśród pracowników, jako istotnego elementu sprawowania nadzoru i kontroli,
• właściwa organizacja pracy i prawidłowe współdziałanie pomiędzy komórkami organizacyjnymi w Starostwie,
• ukierunkowanie nadzoru w stronę optymalizacji i redukowania zbędnych działań,
• stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników dzięki ustalonym metodom naboru, adaptacji i szkolenia,
• eliminowania i zapobiegania niezgodnościom.

Kolejne certyfikaty uzyskaliśmy w latach 2009, 2012 oraz 2015 (przy czym od roku 2009 system został skorygowany o wymagania zmienione i określone w nowym dokumencie: Normie ISO 9001:2008).

Zgodnie z procedurami  obowiązującymi organizacje posiadające certyfikat badanie Systemu Zarządzania Jakością odbywa się jednak każdego roku, kiedy to niezależny zespół audytorów zewnętrznych potwierdza, iż system zarządzania jakością funkcjonuje i podlega ciągłemu doskonaleniu.

Miło nam poinformować, że w dniach 10-11 października 2016r. ponownie podczas audytu nadzoru potwierdzone zostało spełnianie wymagań Normy ISO 9001 w tym nieustanne doskonalenie organizacji Starostwa.

cer

Redaktor: Tomasz Sikorski
Opublikowano: 19 października 2016